Werkweek 7, weekend met papa en mama en werkweek 8

12 november 2017 - Mirissa, Sri Lanka

De tijd gaat zo ontzettend snel, nog sneller dan normaal! Ik probeer van alles zoveel mogelijk te genieten!! We zijn alweer over de helft wat betreft het stage lopen en ook papa en mama zijn weer naar huis vertrokken nadat we een heerlijk laatste zon weekend in Unawatuna hebben gehad.

In werkweek 7 is er dit keer niet veel bijzonders gebeurd, ik heb veel aan school moeten werken om verslagen te schrijven. Verder zijn we nu met 8 vrijwilligers, in totaal nu 2 Duitse-, 2 Oostenrijkse-, 1 Engelse- en met ons erbij 3 Nederlandse meiden. Echt een meiden club dus! De leeftijd ligt tussen de 17- en 46 jaar dus een flink verschil maar het is gezellig! Na een week vakantie is het altijd weer een klein beetje inkomen en wennen aan het werkleven haha. Ik had er veel zin in het weekend met papa en mama in Unawatuna. Maartje en ik mochten vrijdag ochtend vertrekken in plaats van vrijdag avond dus zo gezegd zo gedaan.. vrijdag ochtend zaten we samen om 06.25u in de drukke trein richting Galle (Unawatuna).

Het lange weekend was echt heerlijk! We hebben een penthouse gehuurd in een hotel, pal aan het strand. We hebben vooral gerust, lekker gezwommen en heerlijk gegeten. Dat is het echte vakantie gevoel, als je met je voetjes in het zand kan genieten van een diner. We hebben veel gelachen en in de zee gezwommen. Kortom een super weekend! Helaas moesten papa en mama hierna wel naar huis vertrekken.. Dat was even wat minder maar we hebben enorm genoten!!

Maartje en ik moesten ook weer terug naar Prithipura voor werkweek 8! Tijdens deze werkweek hebben we het erg druk gehad met school. Alles loopt volgens plan en het medicatie checkingssysteem, wat we willen integreren, is gelukt! Het is super leuk om te zien hoe het lijkt te werken! Deze week is er geen één keer medicatie vergeten (voor hier een hele prestatie) en ook ga ik volgende week aan de slag met het laten checken van de goede medicatie haha, ook heel belangrijk haha!!

Daarnaast zijn we deze week bij een instelling geweest, een soort militair gebied, waar ook gehandicapte kinderen worden ontvangen voor dagopvang en therapie. Deze kinderen zijn voornamelijk kinderen van politie mannen, de militairen en andere gelijke beroepen. Het wordt dan ook gesteund door de overheid. Er werd aan ons als verpleegkundigen en ook aan de fysiotherapeuten gevraagd of wij onze mening wilde geven over de gegeven zorg aan een aantal kinderenu en of we nog tips hebben. We kregen een lekkere lunch en het was ook voor ons een leerzame dag!

Afgelopen donderdag werd ons gevraagd of we de volgende dag, vrijdag, om 05.30u konden beginnen omdat er 12 pediatrische dokters van ziekenhuis in Ragama kwamen om alle kinderen te beoordelen, tuurlijk kon dat haha! Het was een hele happening omdat alle kinderen, onder begeleiding, bij de artsen moesten komen met hun dossier en als begeleider moest je vragen kunnen beantwoorden over de kinderen. Ik vond het een super initiatief om dit op te zetten want nu kreeg ik de lans om te overleggen met artsen over bepaalde gezondheidsproblematiek van mijn Usha kinderen. Dit heb ik dan ook zeker gedaan!!

Die vrijdagavond zijn we met 6 meiden van Prithipura naar Mirissa vertrokken. Hier hebben we een heerlijk weekend gehad. Op zaterdagochtend heb ik met vier meiden een Whale Watching tocht gedaan, hiervoor moesten we wel weer om 06.15u ons bed uit maar het was het zeker waard!! We hebben 2 blauwe walvissen, dolfijnen en zelfs Orka’s gezien!! Op zaterdagavond hebben we een leuk strand feestje gehad. Ook de cocktails waren erg lekker en het was gezellig!! Om je een beeld te geven: de meerderheid van de mensen op het feest waren toeristen en alle Srilankaanse mensen die er waren, waren niet echt op de voorgrond te vinden op het feest. Als blonde, blanke meiden pasten we dus gelukkig goed in het aanwezige publiek haha!

Terwijl ik dit typ zit ik in de taxi terug met alle meiden en gaan we zo boodschappen doen. Nog een weekje werken voordat onze twee weekse reis naar Thailand begint, ik kan niet wachten! We vliegen zaterdag 18 nov om 23.00u Srilankaanse tijd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ellen:
    12 november 2017
    Mooi verhaal Simone!
    Echt genieten heel fijn!
  2. Emy:
    12 november 2017
    Gaaf Siem, super leuk om steeds je verhalen weer te lezen. Geniet er nog van en bijna tijd voor Thailand, super leuk! 😘
  3. Juul:
    13 november 2017
    Klinkt weer super gaaf!! Echt leuk om te lezen allemaal😄 en nog even en dan lekker genieten van het mooie Thailand! Lekker genieten daar want tijd gaat hard 😉 hier ook alweer laatste dagje vanavond naar huis dusja veel plezier!! En heb nog een super tijd daar😀
  4. Marjo:
    14 november 2017
    Zo mooi om te lezen Simone, dat het goed gaat en je het naar je zin hebt in het verre
    Sri Lanka. Succes weer en geniet van de weken in Thailand!! Groetjes van ons.
  5. Ferd van Gestel:
    18 november 2017
    Geniet van alles wat er gebeurt, vooral van de plaatselijke bevolking! Ik ben nog steeds aan het nagenieten van alles wat wij gezien en gedan hebben in Srilanka 3 wk terug.
  6. Peter en José:
    19 november 2017
    Hoi Simone ,geweldig dat je zoveel voor de kinderen kunt betekenen ivm goede gezondheidszorg. Fijne vakantie in Thailand. Groetjes Peter en Jose