Weekje Malediven en terug naar Sri Lanka

8 januari 2018 - Dambulla, Sri Lanka

Hier weer een update vanuit Sri Lanka.
We zijn alweer 2 dagen terug in Sri Lanka na een heerlijke week op de Malediven

Het was echt prachtig, beide eilanden! Zowel Maafushi als Guraidhoo hadden allebei hun eigen karakter. Witte stranden, onwijs blauw water en een heerlijke zon!Maafushi was echt toeristisch maar hier hebben we redelijk veel regen gehad.
Guraidhoo daarentegen is het zuidelijkste bewoonde eiland van de malediven en is helemaal niet zo toeristisch. Hierdoor bestond er op dit eiland dan ook een oase van rust!

Van die boot tocht, waarover ik in mijn vorige blog schreef, is niets terecht gekomen. Het regende teveel en hierdoor vonden we het niet de moeite waard om zoveel geld te besteden aan een regenachtige boottrip.

Op woensdag zijn we naar Guraidhoo gegaan met de ferry. Over de tijd van de ferry was alleen een (kleine) miscommunicatie. Onze hotel eigenaar (Achmed 1.0) gaf aan dat de ferry om 07.30u zou gaan dus om 06.45u zouden we ontbijt krijgen. Wij stonden om 06.45u gepakt en wel klaar bij het ontbijt gedeelte toen een medewerker aangaf dat de ferry naar Guraidhoo niet om 07.30u maar om 17.00u gaat. Een ferry naar een ander eiland genaamd Guhli, gaat wel in de ochtend.

We waren dus voor niets vroeg op gestaan en helemaal klaar om verder te reizen naar onze volgende bestemming. Daarbij regende het ook nog eens kei hard, al vanaf 19.00u de avond ervoor, dus alles was nat haha.

Een beetje troost: we hadden niets beters te doen, in de stromende regen en zo vroeg op de ochtend, dus we zijn lekker terug naar het bed gegaan. We hebben tot 12 uur geslapen hahaha. Heerlijk, vakantie hebben!

Toen we weer wakker werden was het wel droog. We hebben het eiland rond gelopen en geluncht. Hierna zijn we richting de ferry gelopen met onze tassen.
Bij de ferry terminal moesten we 20min wachten. We zagen een aantal hangstoelen staan waarin we besloten te wachten. Plotseling werden we aangesproken door een aantal mannen/jongens. Na wat simpel geklets kwam het erop neer dat ze lokale drugsdealers waren en dat niemand van de bevolking van Maafushi op ‘hun’ hangstoeltjes gaan zitten omdat ze bang zijn voor hun.
Wij wisten van niets en waren daar gewoon gaan zitten haha! Gelukkig wilde ze ons niets verkopen. We kwamen immers uit Nederland en daar is genoeg te krijgen. Daar moesten de jongens erg om lachen en ze wilden graag langskomen in Amsterdam. Veel succes dachten wij haha!
Gelukkig was het al snel 17.00u en konden we de ferry op. De boottocht duurde maar 20 min en voor 1 dollar waren we op Guraidhoo aangekomen. Hier wachtte Achmed 2.0 (hotel eigenaar 2) ons al op.

We hadden de 3 dagen op Guraidhoo all-inclusive moeten boeken maar we hebben dan ook 3 dagen echt goddelijk gegeten. Het was heerlijk!
Op Guraidhoo hebben we weer lekker helemaal niets anders gedaan dan zonnen op bikini beach, eten, films kijken, boeken lezen en genieten van al het moois!

Had ik al geschreven dat de godsdienst op de malediven 100% Islamitisch is? Dit betekent dat er in principe niet op het strand in bikini mag worden rond gelopen/zwemmen en dat er geen alcohol geschonken wordt. Wel gedronken trouwens, op party boten voor de kust…
Hierom zijn er bikini beaches uitgevonden, speciaal voor toeristen die willen zwemmen en zonnen in bikini. In Guraidhoo was hier een speciaal, onbewoond eiland voor. Hier leidde een mooie houten brug (zie foto) naar toe.

Na 3 heerlijke rustige dagen op Guraidhoo was het tijd om weer naar Sri Lanka te vertrekken.

Zaterdag 6 januari was een lange dag. De ferry naar Malé vertrok om 07.00u in de ochtend waardoor we om 06.00u moesten ontbijten. Dit keer écht haha!
We kwamen na 2,5 uur aan op Malé en om 11uur zaten we op de airport in Hulhumale. Het enige vervelende was dat onze vlucht pas om 16.30u ging. We hebben dus de hele dag op het vliegveld gewacht. Maar ja, dit hebben we ook weer overleefd.

De vlucht en het krijgen van mijn 3e en laatste visum ging goed! Nadat we ALLEBEI onze bagage van de bagageband hadden gehaald konden we richting het hostel vertrekken. Het hostel, Riple Jay in Negombo, was super! Erg goedkoop maar alles zag er goed uit en was netjes geregeld.

De volgende ochtend zijn we naar Dambulla vertrokken, met de ‘crazy’ bus. Om de bus te stoppen en in te stappen kregen we gelukkig hulp van de hostel eigenaar. Dit gaat er namelijk nogal ruw aan toe haha. Instappen en gaan haha.
Na een bus reis van 3 uur stapten we over op een andere, nog gestoorder rijdende bus, die ons binnen 2 uur naar Dambulla bracht.

Eenmaal in Dambulla kwamen we in no-time bij ons hotel aan. Een prachtig eco-resort, direct naast de Dambulla Cave Temples en de Gouden Tempel.
Omdat we nog niet konden inchecken zijn we hier direct heen gegaan om 13.30u.
Het was weer een hele tocht naar boven maar zeker de moeite waard! Cynthia zag dit voor de eerste keer en vond het erg indrukwekkend!

Vandaag zijn we om 15.30u richting de Pidurangala Rock gegaan om deze berg te beklimmen. We hebben ontzettend genoten van het uitzicht en prachtige foto’s gemaakt. Erg leuk om ook de foto’s te zien die ik op diezelfde plek met mijn ouders heb gemaakt en waarschijnlijk ook nog met Rick ga maken!

Morgen gaan we lekker een dagje aan het zwembad liggen, nog even lekker bruin bakken. Woensdag gaan we naar Kandy en donderdag naar Ella voor 2 dagen waarna we zaterdag naar Udawalawe gaan voor een safari. Komende dagen zullen we niet de mogelijkheid hebben om van de zon te genieten dus we nemen het er maar flink van haha!

Tot snel weer! xxx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jessica:
    8 januari 2018
    O wat een genieten... nog veel plezier!💋
  2. Renate:
    8 januari 2018
    Wat eng van die drugsdealers!
    Heel leuk verhaal en veel plezier komende week! Xxx
    Liefs Renate, papa en mama
  3. Rien en ellen:
    9 januari 2018
    Wat een belevenissen weer. Jullie redden het wel .
    Veel plezier nog en veel te ontdekken.
    Groetjes, pappa en mama
  4. Peter en José:
    9 januari 2018
    Deze vakantie (stage) vergeet je de verdere rest van je leven nooit meer. Je hebt hier in vijf maanden tijd zo enorm veel beleefd en meegemaakt tijdens je werk in het tehuis. Blijf nog maar even genieten in het warme Sri Lanka want voor de temperatuur in Nederland hoef je nog niet terug te komen. Fijne vakantie.
  5. Tante José en ome Jan:
    12 januari 2018
    Wat een prachtig verhaal weer, je hebt er veel geleerd en veel ervaring opgedaan!!
    Simone, nog een fijne vakantie, geniet ervan, en tot snel!!!!