Werkweek 9 en de reis naar Thailand

20 november 2017 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Daar zijn we dan!! Eindelijk kunnen we genieten van onze (welverdiende) vakantie naar Thailand! Maar eerst zal ik beschrijven wat er in werkweek 9 allemaal is gebeurd haha!

​We hebben het opnieuw redelijk druk gehad met school.. In het begin van de week hebben we vooral veel aan onze tussen-beoordeling verslagen gewerkt en opgestuurd haha
Daarbij hadden we ook op woensdag een tussenbeoordelingsgesprek met Pieter en Juliet (manager en aanspreekpunt binnen Prithipura). Het gesprek ging erg goed, ze vertelden dat de akka's erg blij met ons en onze kennis zijn. We passen erg goed in allebei onze eigen groep (Usha en Maithree) en ze gaven aan dat het samenwerken met ons als natuurlijk aanvoelt. Wij voelen aan als insiders en niet als buitenstaanders die werk komen verrichten. Allemaal ontzettend leuke en goede berichten dus!! We moeten vooral doorgaan zoals we bezig zijn, dus dit gaan we zeker doen.
​Deze week hebben we een voorlichtingsbijeenkomst voor de akka's en nangi's gegeven over het belang en het gebruik van ons medicijnbord. Ook willen ze het medicatie checkingssysteem nu gaan toepassen op alle groepen dus hier zullen wij in onze laatste vier weken stage aandacht aan gaan besteden.

Verder hebben we deze week op vrijdag avond bij Pieter en Katherine (de managers) thuis gegeten met alle vrijwilligers! Het was erg gezellig en we hebben ook lekker wat drankjes gedronken! Wijn met limoensap en spa rood is echt een aanrader!!
​Helaas moesten we de dag erna (zaterdag) op onze dag van vertrek dus, nog werken. Ze hadden dit aan alle vrijwilligers gevraagd omdat ze weinig personeel hadden. Natuurlijk konden we werken, anders moesten we toch wachten tot 19.00u, op de tuktuk naar het vliegveld.

​Zaterdag avond was het dan zover, we hebben er de hele week naar uitgekeken haha! Eindelijk naar Thailand samen met Maartje en Hannah. De reis ging erg goed, overstap op Kuala Lumpur verliep soepel en de reis ging ook redelijk snel voorbij!! Echter was het wel super vermoeiend en waren we echt gebroken toen we om 09.00u Thaise tijd aan het ontbijt zaten. Het hotel is super, het zijn allemaal kleine villa's met 2 slaapkamers, 2 badkamers en keuken! Hier mogen we 6 nachten heerlijk uitrusten! Daarna gaan we naar de Phi Phi islands voor 3 nachten, één nachtje in Krabi Town en daarna terug naar Kuala Lumpur. In KL hebben Maartje en ik twee nachten geboekt in een hoge flat met vanuit het zwembad uitzicht op de grote stad! Daarna vliegen we terug naar Sri Lanka en blijven we nog 2 nachten in Negombo.

​Morgenochtend gaan we om 09.30u ontbijten met de vriendinnen van Hannah uit Köln en daarna gaan we Kajakken op zee tussen mooie natuur. Ik ben benieuwd!!

​Ik heb trouwens weer wat nieuwe foto's geüpload en van de vakantie van Thailand zullen ze nog volgen!! Tot snel!

1. Juul:
    20 november 2017
    Super leuk weer om te lezen en lekker gaan genieten😄😄😄
  2. Ellen:
    20 november 2017
    Fijne vakantie! 😎 geniet er van!
  3. Eva en Alberto:
    21 november 2017
    Veel plezier en lekker uitrusten!! Groetjes ook aan Maartje en Hannah :)
  4. Tante José en ome Jan:
    30 november 2017
    Hallo Simone, wat een ervaring doe je daar op, geweldig!!!!
    Fijne vakantie en nog veel werkplezier je laatste weken daar.
    Groetjes tante José en ome Jan