2 weken vakantie

2 december 2017 - Negombo, Sri Lanka

De twee weken vakantie zijn voorbij gevlogen! Ik heb zo veel gezien en genoten!!

De eerste week in Krabi bij de Lux Family Villa's was super relaxt, we hebben uitgerust, uitgeslapen en in de zon gelegen haha. Op zaterdag 25 nov gingen we met de boot, 2 uur, nar de Phi Phi eilanden.

De Phi Phi eilanden waren ontzettend mooi!! We hadden alleen verschrikkelijk slecht weer, continu regen en bewolking. Normaal gesproken is het in deze tijd van het jaar hoog seizoen en nauwelijks kans op regen, wij hebben ongeluk gehad dus haha.
​We hebben veel tijd doorgebracht in de hostel kamer.. een kleine kamer met 2 stapelbedden. Daarnaast zijn we 3 nachten op stap geweest want Phi Phi Don was echt een party eiland, het was heel gezellig!!
​Op maandag, de laatste volle dag op de Phi Phi eilanden zijn we een boot tour gaan doen. Deze tour ging langs verschillende prachtige plaatsen. Ook langs de Maya-bay waar 'The Beach' met Leonardo DiCaprio is opgenomen.
​We hebben op 3 plaatsen gesnorkeld, hier hebben we prachtige vissen gezien. We hebben Nemo's gevonden (Finding nemo vissen haha) en kleine haaien gezien.
​De filmpjes hiervan met de GoPro wil ik er graag opzetten maar de WiFi is hier te langzaam voor dus die volgen nog wel een keer.

​Na de Phi Phi eilanden zijn Maartje en ik nog voor 2 nachten naar Kuala Lumpur gegaan. Onze vlucht vanaf Krabi maakte namelijk een tussenstop ik Kuala Lumpur. Het uitzicht vanuit het appartement was ontzettend mooi!! De sky line van KLCC (City Centre). Ook het zwembad op de 33e verdieping was super mooi!
​We hebben natuurlijk geshopt... (mn backpack paste nog dicht hoor!!) en heeerlijk gegeten!

​Hierna moesten we 1 dec om 21.00u in de avond terugvliegen naar Sri Lanka. We waren een klein beetje angstig om te gaan vliegen in verband met heftige storm en risico op cyclonen. Zeker toen de bemanning door het vliegtuig kwam gesneld met het bericht dat er turbulentie kwam waren we gespannen. Gelukkig viel het allemaal reuze mee en was de turbulentie veeeel minder dan ik had verwacht!
​Nu maar hopen dat er geen overstromingen of modderstromingen komen rond onze verblijfplaats.. maar dit zal wel goed komen!
Eenmaal op het vliegveld bleek het regelen van het visum een eitje, hopelijk is dit tijdens de laatste verlening in januari na de Malediven ook zo gepiept!

Nu liggen we lekker in bed in het hotel in Negombo. Morgen gaan we weer naar Prithipura om onze laatste 4 stage weken te lopen.
​Volgende week komen de kennissen van Maartje. ​Hiermee zullen Maartje en ik twee weekenden doorbrengen in Kandy en Unawatuna.
​29 december komt Cynthia al naar hier en dan maand vakantie beginnen!!
Ik heb er zin in!!
​Natuurlijk kan ik ook niet wachten tot Rickie hier is haha, het is heel leuk om te zien dat papa, mama en Renate nu bij hem zijn haha! Wel een flink verschil in temperatuur hahaha.

Ik blijf het iedere keer weer typen merk ik, maar: ALLES, de afgelopen maanden, is echt zo snel gegaan! We gaan dus extra extra extra veel genieten van de allerlaatste weken stage.

1. Ellen:
    2 december 2017
    Mooi om te lezen! geniet van jullie laatste stage weken !
  2. Peter en José:
    3 december 2017
    Fijn dat je zo'n heerlijke vakantie hebt gehad Simone. Je hebt weer voldoende energie kunnen tanken voor de laatste stageweken. Die vliegen om en dan ....
  3. Cynthia:
    3 december 2017
    Super fijn dat jullie zo genoten hebben, ik kijk nu al uit naar de 29e. Het aftellen is voor mij echt begonnen☺️ Tot snel
  4. Juul:
    3 december 2017
    Klinkt leuk week☺️ geniet ervan nog ff😊
  5. Marjo:
    5 december 2017
    Wat een mooie weken hebben jullie gehad Simone, lekker uitgerust ook.
    Succes, en geniet van de laatste stage weken!
    Groetjes.